본문 바로가기

영어 알아듣기/영어회화

take some time apart

take some time apart

         떨어져 있는 시간 (냉각기)을 가지다

A ; You don't seem yourself recently, is there anything wrong?

B ; Eric and I decided to take sometime apart.

     We might get divorced.

A ; How come? I thought of you two as a perfect couple.

B : I don't think we are meant to be together but there has to

     be someone out there just perfect for me.

A ; Sorry to hear that.

A ; 요즘 평소같지 않은데, 무슨 안 좋은 일 있어요?

B ; 에릭과 저는 당분간 떨어져 있는 시간을 좀 갖기로 했어요.

     우리 아마 이혼 할것 같아요.

A ; 무엇 때문에요? 나는 두 사람이 완벽한 부부 사이 인줄 알았어요.

B ; 아마도 우린 천생연분이 아닌 것 같아요.나에게 완벽하게 맞는

     사람이 따로 있을 것 같아요.

A ; 유감이네요.    

'영어 알아듣기 > 영어회화' 카테고리의 다른 글

I screwed up (on) this project.  (0) 2011.02.07
This kills Saturday  (0) 2011.02.07
be fed up with ~  (0) 2011.02.07
Everyone has a skeleton in his closet.  (0) 2011.02.07
Who are you rooting for?  (0) 2011.02.07